A konfliktus megoldásának kulcsa lehet a megfelelő kommunikáció

Tanulás és fejlődés

A konfliktus megoldásának kulcsa lehet a megfelelő kommunikáció


Forrás: FEOL.hu

A Személy-, Vagyonvédelmi és Magánnyomozói Szakmai Kamara Fejér Megyei Szervezete konfliktus- és válságkezelési tréninggel biztosított fejlődési lehetőséget a személyes kontaktust igénylő munkakörökben dolgozóknak.

Forrás: Freepik.com

A kamara szakképzést, képzést elősegítő jellegét erősíti a három hónappal ezelőtt indult tréningsorozat. Bár a részvétel nem kötelező, az egyes alkalmak lehetőséget biztosítanak a kamarai tagoknak a fejlődésre, tudásuk és ismereteik bővítésére.

– Az első két foglalkozáson a fizikális és önvédelmi témák kerültek előtérbe, az intézkedés területén belül olyan technikákról volt szó, amelyekkel megelőzhető az esetleges konfrontáció. A második foglalkozás gyakorlati volt, a technikai részt mutatták be az érdeklődőknek. A mostani, harmadik alkalommal a konfliktuskezelés került középpontba, ami gyakorlatilag az aktív beavatkozás előszobája. Fontos, hogy ezeket a helyzeteket a biztonsági szakemberek felismerjék, elhárítsák – beszélt az egyes tréningek tematikájáról Kovács-Tarsoly Gábor, a Személy-, Vagyonvédelmi és Magánnyomozói Szakmai Kamara Fejér Megyei Szervezetének elnöke, aki hozzátette, a tapasztalat azt mutatja a biztonsági szolgálatoknál való elhelyezkedés sokaknál kényszerpálya, ennek ellenére nagyon sok jól képzett munkaerő van a szakmában, akik hajlandóak tanulni, fejlődni.

A megfelelő kommunikáció fontosságát hangsúlyozta a tréninget vezető mentálhigiénés segítő szakember, Pap Csilla
Fotó: Nagy Norbert / Fejér Megyei Hírlap

A legutóbbi tréning középpontjában a konfliktus- és válságkezelés állt, ami a biztonsági őrök és vagyonőrök mellett többek között az ügyfélszolgálaton dolgozók számára is hasznos tudásalapot kínált.

– Szó lesz a konfliktus megelőzéséről és arról, hogy ha már kialakult a konfliktus, akkor hogyan lehet azt úgy elsimítani, hogy egy „nyer-nyer” helyzet jöjjön létre, hogy mindenki jól járjon, és egy konfliktushelyzetet meg lehessen úgy oldani, hogy mindenki elégedett legyen. Nem mindegy például, hogy egy áruházban egy biztonsági őr hogyan szól a vásárlónak: megkéri, és partneri nexusból szólítja meg, vagy fentről lefelé szól hozzá. Azt gondolom, nagy hiányosság a jó kommunikáció, ami szorosan összefügg az önismerettel, az asszertív, azaz az önérvényesítő kommunikációval, ami a mai világban elengedhetetlen – fogalmazott a tréninget vezető Pap Csilla mentálhigiénés segítő szakember, coach, tréner.